نحوه ارائه خدمات به مشتریان وفادار

به یک نکته خیلی مهم باید توجه کنید، همیشه خدمات مشتریان قربانیه برنامه ریزی کسب و کار میشه، اگر می خواهید موفق بشید باید خدمات مشتریان را تو الویت قرار بدید و تمرکز دقیق روش داشته باشید. یادتون باشه بدون مشتری کسب و کار شما فقط یک سایت و تعدادی محصوله، مشتری عنصر مهمیه در تجارت شما و نقش محوری داره. حالا با توجه به این مسائل، ما به شما یاد میدیم چطوری مشتری مدار باشید و آینده شغلی خوبی رو برای خودتون بسازید. اساسی ترین چیزی که در ارائه خدمات به مشتریان وجود داره، “تماس”. خریداران شما باید امکان این رو داشته باشن که با شما ارتباط برقرار کنن. باید بتونن سئوالات، انتقادات و شکایاتشون رو به شما انتقال بدن و شما باید جوابگوی تمام سئوالات اونها باشید. این باعث میشه که رابطه شما با آنها مستحکم بشه و در مخاطب تون ایجاد وفاداری می کنه. تماس ها بصورت : تلفن، فروم، “تماس با ما”،چت زنده یا ایمیل شکل می گیره.

تمام راههای ارتباطی شما نیاز به راه اندازی و مدیریت داره. تلفن یک فرم کلاسیکه که همه مون می دونیم چطوری باهاش کار کنیم فقط باید برای تجارت تون یک خط مجزا و سالم داشته باشید، همیشه از کسانی که باشما تماس برقرار می کنن تشکر کنید. یک ارتباط درست حرفه ای نام تجاری  شما رو محبوب میکنه. تو سایت تون یک فرم ” تماس با ما” قرار بدید که مخاطبان خیلی سریع و راحت شما رو پیدا کنن. برای اینکه بتونید از مشتریانتون حمایت کنید چند تا آیتم رو ما بهتون یادآوری می کنم.

مرحله اول: سعی کنید همیشه دردسترس باشید.همیشه پاسخگوی تلفنهای خودتون باشید، از برنامه Live Chat استفاده کنید و جوابگو باشید و ایملهاتون رو چک کنید و پاسخ خریدارنتون رو بدید.

مرحله دوم: حرفه ای عمل کنید. حرفه ای عمل کردن به این معنی نیست که عصبانی و بداخلاق باشید. شما به عنوان یک آدم حرفه ای باید کلمات خودتون رو درست و بادقت انتخاب کنید. نباید آدم ساده و بی فکری باشید و همه چیز را به شوخی بگیرید باید در رابطه با نحوه کسب و کارتون جدی و مهربان باشید. شما باید با درایت در رابطه با هر آدم درست عمل کنید و باتوجه به خصوصیات و رفتارهای اونها، خدمات تون را ارائه بدید. یکی دیگه از چیزهایی که شما رو حرفه ای می کنه اینه که اطلاعاتی رو که بکار می برید استناد علمی داشته باشه و دستور زبانتون خوب باشه شما نباید اطلاعات غلط همراه با اشکالات املایی رو انتقال بدید این می تونه خودش براتون دردسر ایجاد کنه و مخاطب شما را بی سواد بدونه و زیاد جدی نگیره و فکر کنه شما غیرحرفه ای هستید.

مرحله سوم: مهربان باشید. شمامی تونید با یک رفتار مناسب و محترمانه تعداد مخاطبین تون رو افزایش بدید. مهربانی تاثیر زیادی روی مشتری ایفا می کنه و اون رو تبدیل به خریدار می کنه. شما باید بتونید تشخیص بدید که چه کسانی مشتری شما هستند و چه کسانی خریدارن، هر بازدیدکننده ای که قصد نداره عضو وب سایت شما باشه، نباید بتونه در وب سایت شما تغییر ایجاد کنه. حواستون به مشتریان ناراضی تون باشه، نباید بذارید روی بقیه تاثیر ایجاد کنن. همیشه در ارتباط با مخاطب لبخند برلب داشته باشید.

مرحله چهارم: مفید باشید.یکی از مهمترین قوانین مفید بودنه. دلیل اینکه باید اینکار رو انجام بدید اینه که آمار بازدیدکنندگان تون رو زیاد کنید. به اونها کمک کنید که تصمیم بگیرن که از بین کالاهاتون کدوم به دردشون می خوره و دقیقا چیزی رو انتخاب کنن که مورد استفاده شون قرار می گیره و بتونن یه خرید خوب انجام بدن. بعضی وقتها با پرسیدن سئوالات مناسب و خوب یک ارتباط درست با مشتری شکل می گیره.

اگر شما تمام این مراحل رو انجام بدید، مشتریان تون تبلیغات شما را در شبکه های مجازی انجام میدن ، نام تجاری شما خیلی زود پیشرفت می کنه. بنابراین با حمایت از مشتری تون، خودتون رو هم رشد میدید. سعی کنید در عین داشتن یک تجارت موفق یک سیاست درست رو هم برقرار کنید. همه کارمندان شما باید در راستای سیاست شما عمل کنن و کاری رو انجام بدن که هدف شماست.

با مفید بودن نام تجاری تون و برقراری یک تجارتی همراه با سیاست، شما آغازگر پیشرفت کسب و کارتون خواهید بود. شما و کارکنانتون باید یک استاندارد تعریف شده داشته باشید.  خواسته های مشتریانتون رو تا حد معقول جوابگو باشید، ممکنه شما مشتریانی داشته باشید که مناسب با تجارت شما نیستند، با یک سیاست درست اونها را به مسیری دیگری هدایت کنید و کاری نکنید که باعث نارضایتی و شکایت شوید. شما خیلی راحت می تونید با یک سیاست درست و علمی در مشتریان خود ایجاد انگیزه کنید. یک نکته رو هیچ وقت فراموش نکنید که دادن خدمات به مشتریان خیلی مهمتر از موفقیت شماست. برای حفظ نام تجاری تون همیشه در دسترس باشید.

با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و اونها رو به خواسته هاشون برسونید، در مقابل اونها هم با شما همگام و همراه می شوند.